Kan uw straat wel wat meer groen gebruiken? Maar heeft u geen voortuin? Denk dan eens aan een geveltuin met vaste planten en fleurende bloemen tegen de gevel van uw woning of gebouw. De straat knapt ervan op en uw huis blijft in de zomer koeler. Een klimplant, stokroos of zonnebloem maakt de straat al gezelliger.

Meer groen is ook goed voor insecten en vogels. Bovendien helpen geveltuinen regenwater opvangen. Met een geveltuin draagt u uw steentje bij aan het verduurzamen van onze gemeente.

Spelregels geveltuin

De gemeente heeft voor het aanleggen van de geveltuin een aantal spelregels opgesteld. Het tuintje mag bijvoorbeeld maximaal 45 cm diep zijn. Dat is anderhalve stoeptegel. Als u aan deze regels voldoet kunt u aan de gemeente toestemming vragen om de tegels voor uw gevel te vervangen door een geveltuin.

Meer informatie

Ga voor de spelregels en het aanvragen van de geveltuin naar de pagina Geveltuin.