Wethouder Thijs van Es  is 25 jaar actief geweest in de Beekse politiek en gaat met pensioen. Van Es neemt op 28 september 2023 tussen 17.30 en 20.00 uur afscheid van de Beekse politiek. Alle inwoners van de gemeente Beek zijn van harte welkom.

De 67-jarige Van Es deed in 1998 voor het eerst mee aan de gemeenteraadsverkiezingen voor de politieke partij NDB. Dat leverde hem in 2000 een raadszetel op. Twee jaar later werd hij lijsttrekker en wist hij zijn partij het college van de Gemeente Beek in te loodsen.

In 2005 stond hij aan de basis van de samenwerking tussen BBB en NDB. Een jaar later voerde hij voor de gemeenteraadsverkiezingen de lijst van de fusiepartij aan en maakte hij voor het eerst als wethouder deel uit van het Beekse college.

Sinds 2006 was Van Es vier keer op rij lijsttrekker van BBB-NDB. En sindsdien heeft hij zich vijf bestuursperiodes als wethouder van het sociale domein ingezet voor een Beek waarin niemand in de kou bleef staan.

De politieke teller van Van Es staat inmiddels op 25 jaar. Sinds 1998 was hij achtereenvolgens twee jaar commissielid, zes jaar raadslid en 17 jaar wethouder.

De Gemeente Beek neemt op 28 september 2023 op gepaste wijze afscheid van wethouder Van Es en nodigt al haar inwoners uit om tussen 17.30 en 20.00 uur zijn afscheidsreceptie bij te wonen. De afscheidsreceptie vindt plaats in het gemeentehuis van Beek.