Wethouder Marcel Meurkens (cultuur) opent vrijdagavond 6 oktober om 20.00 uur in het gemeentehuis van Beek de expositie Dierbaar van kunstenaars Sylvie van Oosterhout en Tanja Webbers.

Van Oosterhout maakt schilderijen en tekeningen en verwerkt daarin textiel en uiteenlopende handwerktechnieken. Op die manier zijn haar werken een eerbetoon aan verloren gegane ambachten. Webbers maakt sculpturen die haar gedachten en dromen verbeelden in onder meer brons, steen, ijzer, hout en olieverf.

Verwantschap

Webbers en Oosterhout kennen elkaar van de lerarenopleiding in Sittard. Voor het eerst exposeren ze samen onder de titel Dierbaar. Hoewel ze verschillende kunstdisciplines beoefenen, voelen zij verwantschap in hun werk en in de figuratieve benadering van hun onderwerpen.

De opening van de expositie is voor iedereen toegankelijk. Een inleiding wordt verzorgd door Simone Mager, directeur van theater Het Laagland.

Gratis toegang

De expositie duurt tot en met 3 november en kan men gratis bezoeken tijdens de openingstijden van het gemeentehuis: maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 12.30 uur, woensdag ook tussen 14.00 en 19.00 uur.