In 2014 is de geldigheid van een reisdocument gewijzigd van vijf naar tien jaar. Hierdoor wordt er voor dit jaar een toeloop van nieuwe aanvragen van reisdocumenten verwacht. De wachttijden voor het aanvragen van een nieuw identiteitsdocument kunnen hierdoor oplopen.

Digitaal aanvragen

Het is mogelijk om uw aanvraag voor een nieuw reisdocument deels digitaal te doen. Klik voor meer informatie op onderstaande knoppen.

Identiteitskaart Paspoort

Kies voor de optie: ‘Vraag uw paspoort/identiteitskaart aan met DigiD.’ De betaling doet u eenvoudig via iDeal. Vervolgens maakt u een afspraak om de aanvraag af te handelen. Neem uw pasfoto, handtekening en vingerafdrukken mee. Let op: u dient toch nog twee keer naar het gemeentehuis te komen. Neem alle in bezit zijnde reisdocumenten mee.

Een afspraak maken

De Gemeente Beek werkt uitsluitend op afspraak. Voor het vernieuwen van uw reisdocument moet u een afspraak maken op maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 12.30 uur en op woensdag tussen 14.00 en 19.00 uur Een afspraak maakt u via: www.beek.mijnafspraakmaken.nl(externe link). Kies hier voor de optie ‘Aanvraag identiteitskaart’ of ‘Aanvraag paspoort’. In de aanvraag van het reisdocument staat vermeld welke documenten u moet overleggen bij de aanvraag. Om het gebruik van contant geld tot een minimum te beperken, verzoeken wij u zo veel mogelijk met pin te betalen.