Vidar in de wijk heeft op donderdagmiddag 13 juli in Beek een nieuwe uitvalsbasis geopend. Vanuit deze plek ondersteunt Vidar mensen die onder begeleiding weer aan het werk willen. De Beekse vestiging van Vidar heeft haar deuren geopend in Stegen 35.

Het project Vidar in de wijk biedt inwoners die moeite hebben met het vinden van werk de kans om op een laagdrempelige manier en onder begeleiding weer aan de slag te gaan. Deelnemers aan het project helpen Beekse inwoners die hulp kunnen gebruiken met diverse klusjes in en rondom het huis. Denk aan tuinonderhoud, verfwerkzaamheden of het doen van een boodschap voor mensen die dit zelf niet kunnen. Op die manier laat Vidar werkzoekenden actief meedoen én wordt er tegelijkertijd een positieve bijdrage geleverd aan de leefbaarheid in de wijk. Een win-win situatie dus!

Meerdere locaties

Vidar in de wijk is al actief in de gemeenten Sittard-Geleen en Stein. Voor alle locaties geldt dat Vidar nauw samenwerkt met partners, zoals woningcorporaties, gemeenten en maatschappelijke organisaties.

Hulp nodig?

Inwoners van het centrum van Beek die hulp of ondersteuning nodig hebben bij kleine klusjes in of rondom het huis kunnen gratis gebruik maken van de diensten van Vidar in de wijk. Hulpvragers kunnen zich op werkdagen melden bij de uitvalsbasis aan Stegen 35 in Beek. Het is ook mogelijk om een berichtje achter te laten in de brievenbus of rechtstreeks contact op te nemen met werkbegeleider Marc Steijvers. Hij is op werkdagen bereikbaar via het telefoonnummer 06 - 81 41 05 44.