Ondernemers die door het hoogwater van vorige zomer fors omzetverlies hebben geleden, kunnen een beroep doen op een speciale tegemoetkomingsregeling.

Het Rijk heeft een uitkering van 24 miljoen euro toegekend aan de Provincie Limburg om deze tegemoetkoming te realiseren. De getroffen ondernemers kunnen hiervoor een aanvraag indienen van 24 oktober tot en met 5 december 2022.

Het meldingsformulier Tegemoetkoming omzetschade na waterschade Limburg en Noord-Brabant (TOWL)(externe link) is beschikbaar op de website van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Voor het indienen van een aanvraag is eHerkenning niveau 3 nodig.

Update 13 december 2023

Bent u een ondernemer of kent u een ondernemer die getroffen is door het hoogwater in 2021? Dan is MKB Limburg benieuwd of u de aanvraag al heeft gedaan of waarom u dit juist (nog) niet heeft gedaan. Het invullen van onderstaande vragenlijst geeft MKB Limburg waardevolle informatie waarmee zij een terugkoppeling kunnen
geven richting Provincie Limburg.

Vul de vragenlijst in(externe link)