Bent u ondernemer en/of zzp’er? Deze duurzaamheidssubsidies en -regelingen zijn er voor u.

Subsidies en regelingen

Uw bedrijf verduurzamen, iedere ondernemer moet er vroeg of laat aan geloven. Gaat u uw bedrijfspand, vervoersmiddelen, producten of diensten vergroenen? Dan kunt u van verschillende regelingen en subsidies gebruikmaken. Meer informatie vindt u op de website van de Kamer van Koophandel.

Tegemoetkoming in de energiekosten voor mkb'ers

De overheid biedt een tijdelijke tegemoetkoming aan mkb-ondernemingen die minimaal zeven procent van hun omzet aan energiekosten kwijt zijn (TEK-regeling). Met behulp van deze tegemoetkoming krijgen mkb'ers meer tijd om hun bedrijfsmodel toekomstbestendig te maken.

Bent u mkb'er en denkt u voor deze regeling in aanmerking te komen? Dan kunt u tot 2 oktober 2023 een aanvraag indienen.

Groene bouwleges

Het Beekse bedrijfsleven kan mee te investeren en profiteren van grootschalige duurzame energieprojecten in onze gemeente. De Gemeente Beek heeft hiervoor groene bouwleges ingevoerd. Bedrijven die een nieuw bedrijfsgebouw willen bouwen én direct zonnepanelen op het dak plaatsen, komen in aanmerking voor een korting op de bouwleges.

Als bij bedrijfsmatige nieuwbouwactiviteiten zonnepanelen worden geïnstalleerd, is een teruggave mogelijk op de bij de aanvraag voor een omgevingsvergunning verschuldigde leges. De hoogte van de teruggave wordt vastgesteld na oplevering en is afhankelijk van de aantal gerealiseerde vierkante meters aan zonnepanelen.