Snoeiwerkzaamheden en bomenkap gemeente Beek

We zitten midden in het snoeiseizoen en veel bomen in de gemeente Beek zijn toe aan een snoeibeurt. Boomverzorgers zijn daarom hard aan het werk om deze werkzaamheden nog voor het einde van het jaar uit te voeren. Daarnaast worden dit jaar nog 134 bomen gerooid, waarvoor weer nieuwe bomen worden geplant. De bomenkap is nodig omdat de bomen zeer slecht, dood of ziek zijn en een gevaar voor de omgeving kunnen gaan vormen.

Uitvoering snoeiwerkzaamheden

In de kernen Beek en Neerbeek worden tot en met 26 november bomen gesnoeid. De bomen langs de verkeersaders Prins Mauritslaan, Wolfeynde en Maastrichterlaan krijgen tussen 13 en 26 november een snoeibeurt. In Genhout, Geverik en Kelmond wordt vanaf 27 november tot en met 3 december de snoeischaar ter hand genomen en in Spaubeek wordt tussen 11 december en 24 december bomen gesnoeid. De werkzaamheden kunnen tot enige (verkeers)hinder leiden. Afhankelijk van de weersomstandigheden kunnen de genoemde data iets verschuiven.

Uitvoering bomen rooien

In totaal worden in de gehele gemeente 134 bomen gekapt. De gemeente plant 147 bomen terug. Het rooien van de bomen begint op 13 november en zal, als alles volgens planning verloopt. twee weken in beslag nemen. Ook deze werkzaamheden kunnen tot enige (verkeers)hinder leiden.