Tijdens zijn afscheid op donderdagavond 28 september heeft wethouder Thijs van Es uit handen van burgemeester Christine van Basten-Boddin de Gemeentelijke Erepenning gekregen. Hij kreeg de Erepenning voor zijn uitzonderlijke prestaties voor de Beekse gemeenschap.

Burgemeester Van Basten-Boddin: “Wethouder Thijs van Es is 25 jaar actief geweest in de Beekse politiek, waarvan 17 jaar als wethouder in het sociale domein. In zijn ambt was hij een verbinder waarbij het bieden van passende zorg en ondersteuning aan kwetsbare mensen in de Beekse gemeenschap altijd voorop stond. Wethouder Van Es heeft in zijn functie altijd de samenwerking opgezocht en gaf aan anderen het vertrouwen om gezamenlijke belangen te behartigen. Daarmee heeft hij een uitzonderlijke prestatie geleverd voor de Beekse gemeenschap.”

Wethouder Thijs van Es wordt opgevolgd door Marcel Meurkens die maandag 2 oktober tijdens een extra raadsvergadering om 19.00 uur wordt geïnstalleerd. De raadsvergadering is te volgen via een livestream op de gemeentelijke website.