Rob Schwillens is benoemd tot wethouder. De gemeenteraad stemde vanavond unaniem in met zijn voordracht. Schwillens (CDA) is tot de gemeenteraadsverkiezingen verantwoordelijk voor de portefeuille Grote Projecten, Burgerkracht, Brede Watertaken en Bedrijfsvoering. Hij volgt Hub Hodzelmans op die eerder deze maand bekend maakte te stoppen wegens gezondheidsproblemen.

Schwillens is geen onbekende in de Beekse politiek waartoe hij in 2003 trad. Hij is getrouwd met Ank, heeft drie volwassen dochters, is trotse opa van drie kleinkinderen en is woonachtig in Spaubeek. Schwillens verving Hodzelmans tijdens zijn ziekteverlof, die bijna tien maanden duurde. Schwillens: “Dat ik mijn werk tot de gemeenteraadsverkiezingen mag voortzetten vervult mij met blijdschap en trots. Ik ervaar het wethouderschap als eervol en ben dankbaar dat ik de Beekse gemeenschap op deze wijze mag dienen.”

Wij wensen wethouder Schwillens veel succes toe in zijn functie. Hub Hodzelmans wensen wij een spoedig herstel toe.