Burgemeester Christine van Basten-Boddin heeft Olivia Mishchenko (12) uit Beek benoemd tot de nieuwe kinderburgemeester van Beek. Emma Verpoort (10) uit Beek werd als loco-kinderburgemeester geïnstalleerd. Dat gebeurde donderdagavond 7 december voorafgaand aan de raadsvergadering in het gemeentehuis van Beek. Olivia neemt het kinderburgemeesterschap over van Mats Erkens.

Naast een nieuwe kinderburgemeester installeerde Van Basten-Boddin gisteren ook een nieuwe kinderraad. De nieuwe leden van de kinderraad zijn: Bram Peters, Julie Janssen, Emma Verpoort, Boaz Buttinger, Femke Janssen, Fleur Gelissen, Yento Egelmeers, Hana Salihbegovic en Jolie Aarts.

Burgemeester Van Basten-Boddin: “Ik vind het ontzettend bijzonder dat de kinderraad Olivia, geboren en getogen in Oekraïne en pas één jaar woonachtig in Beek, heeft gekozen als kinderburgemeester. In haar sollicitatie schreef ze dat ze van Beek houdt en heel graag wil helpen bij alles wat er in Beek gebeurt. Daar krijgt zij nu de kans voor. Daarbij zal zij uitstekend worden ondersteund door de kinderraad. Ik kijk uit naar de samenwerking met Olivia en de nieuwe Beekse kinderraad.”

De Gemeente Beek bedankt oud-kinderburgemeester Mats en alle oud-kinderraadsleden voor hun enthousiasme en inzet voor de Beekse gemeenschap en wenst Olivia en de nieuwe kinderraadsleden veel succes en plezier in het komende jaar.