Marcel Meurkens (56) is maandagavond 2 oktober geïnstalleerd als wethouder in het college van de Gemeente Beek. Meurkens volgt oud-wethouder Thijs van Es op die donderdag 28 september afscheid nam na een politieke carrière van 25 jaar.

Meurkens is woonachtig in Neerbeek en thans raadslid van BBB-NDB in de Beekse gemeenteraad. Meurkens was raadslid van 29 oktober 2015 tot 28 maart 2018 en van 16 mei 2019 tot heden. Sinds 1 januari 2021 was hij tevens fractieleider van zijn partij. Tijdens de raadsvergadering van donderdag 5 oktober zal hij zijn functie als raadslid neerleggen. Commissielid Chris Gijzen zal zijn raadszetel innemen.

Wethouder Meurkens: “Ik ben vereerd met mijn benoeming tot wethouder en kijk uit naar de samenwerking in het Beekse college. Ik ben trots dat ik de Beekse gemeenschap in deze functie mag dienen.”