Het Groene Huis aan de Markt in Beek, beter bekend als de Beekse energiewinkel, is vanaf donderdag 21 april geopend voor huurders, woningeigenaren, Vve’s en ondernemers die geïnteresseerd zijn in onder meer energiebesparingsadvies en subsidies.

Diverse partijen werken in Het Groene Huis samen om Beekse inwoners en ondernemers van  gratis onafhankelijk advies te voorzien. Deze adviezen variëren van advies over energiebesparende maatregelen tot het verduurzamen van woningen. Daarnaast willen de samenwerkende partijen inwoners en ondernemers enthousiasmeren om duurzaamheidsmaatregelen te treffen, met als doel een energie-neutrale gemeente in 2030.

Energiebespaarbox

Nog meer goed nieuws. De gemeente Beek geeft Beekse woningeigenaren 90 euro korting op kleine energiebesparende middelen zoals ledlampen, waterbesparende kranen en tochtstrips. In de webshop van WoonWijzerWinkel kunnen Beekenaren hun bestelling, met een minimale waarde van 100 euro, plaatsen: www.woonwijzerwinkel.nl/beek(externe link) Om in aanmerking te komen voor de korting moet de code BEEK2022 worden gebruikt. Het aantal kortingsbonnen is beperkt. Inwoners die een bestelling geplaatst hebben kunnen deze afhalen in Het Groene Huis (Markt 6B in Beek). Klanten krijgen automatisch een bericht wanneer hun bestelling klaar ligt.

Wethouder Hub Schoenmakers (klimaat): “Niet eerder was de noodzaak zo hoog om energie en gas te besparen. Kleine energiebesparende middelen zoals tochtstrips en isolatiefolie kunnen al een groot verschil maken en gaan een hoop warmteverlies tegen.”

Openingstijden Het Groene Huis in Beek