Om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen wordt het dragen van een mondkapje per 1 december verplicht. Voor mensen met een smalle beurs is de aanschaf van mondkapjes echter niet goedkoop. Daarom verstrekt de gemeente Beek sinds vandaag herbruikbare mondkapjes die via Partners in Welzijn en de Vincentiusvereniging gratis aan minima worden geven.

De wasbare mondmaskers zijn gemaakt door VIDAR. VIDAR maakt ze sinds enige tijd voor de gemeenten Beek, Stein en Sittard-Geleen. De kapjes worden al geruime tijd verstrekt via de regionale voedselbanken. Wethouder Thijs van Es: “Maar daar bereiken we niet alle minima mee. Daarom is het fantastisch dat ook Partners in Welzijn en de Vincentiusvereniging ze aan Beekse minima gaan uitdelen. Zo helpen we elkaar in onze gezamenlijke strijd tegen het coronavirus.”