Beekenaren kunnen op zaterdag 23 maart tussen 09.00 en 13.00 uur op vertoon van een legitimatiebewijs of milieupas gratis compost krijgen op de parkeerplaats van De Haamen. De Gemeente Beek organiseert de compostactie samen met Attero Beekenaren te bedanken voor het gescheiden aanleveren van gft- en groenafval. Attero maakt daar compost van. Een echt kringloopproduct, want organisch materiaal van de bodem komt weer terug in diezelfde bodem.

De achterliggende gedachte van de compostactie is dat elk huishouden in Beek de mogelijkheid krijgt om het eigen gft-afval terug te krijgen in de vorm van circulaire mest. Uit goed gescheiden groente-, fruit- en tuinafval (gft) kan namelijk schone compost worden gemaakt, wat voor de land- en tuinbouw, maar ook voor de eigen tuin en bloembakken een nuttige meststof is.

Er is geen limiet aan de hoeveelheid compost die per persoon wordt uitgedeeld. Voor de actie geldt: op = op. Men moet voor eigen verpakkingsmateriaal zorgen alsook voor het laden en vervoeren van de compost.