De Gemeente Beek verleent medewerking aan een initiatief van de organisatoren van Leechsjtoet Baek om op zondag 27 en maandag 28 februari op de Markt in Beek samen carnaval te vieren. De door het kabinet afgekondigde versoepelingen van de coronamaatregelen maken het weer mogelijk om carnavalsactiviteiten te organiseren. De gemeente ondersteunt dit lokale initiatief en draagt € 15.000 euro bij om de veiligheid te waarborgen.

Wethouder Thijs van Es: “De huidige maatregelen staan het organiseren van een dergelijk evenement in de buitenlucht toe. Het doet me deugd dat we na een lange periode van beperkende maatregelen de Limburgse vastelaovend weer kunnen beleven. Ik wens iedereen heel veel plezier toe.”

Burgemeester van Basten-Boddin: “Ik ben blij dat we in Beek weer carnaval kunnen vieren, maar het moet wel op een veilige manier gebeuren. Hierover zijn goede afspraken gemaakt met de organisatie.”