Hoe ziet Beek er over tien jaar uit? Wat is er dan veranderd en wat zijn de onderwerpen waarover we het nu al met elkaar moeten hebben? De gemeente Beek en haar inwoners gaan vanaf vandaag twee weken lang online met elkaar in gesprek over de toekomst van Beek. En dat gebeurt via het online platform Baek to the future op www.toekomstvisiebeek.nl(externe link).

Inwoners zijn van harte uitgenodigd om twee weken lang mee te praten over thema's als: samenleven, wonen en werken en duurzaamheid. Binnen het platform kunnen zij van ruimte naar ruimte scrollen, naar bijvoorbeeld een hangar, het park bij Kasteel Genbroek of de nieuwe Brede Maatschappelijke Voorziening in Spaubeek. In elke ruimte is meer informatie te vinden over de thema’s werken en wonen in Beek, samenleven in Beek en duurzaamheid in Beek. Ook kunnen bezoekers er via stellingen hun mening geven of een bericht achterlaten op het prikbord. Burgemeester en wethouders van Beek staan begin februari drie avonden klaar om live met bezoekers in gesprek te gaan via het programma Zoom.

Samen de toekomst van Beek vormgeven

Burgemeester Christine van Basten-Boddin nodigt alle Beekenaren van harte uit om het platform te bezoeken: “Laat deze unieke kans om mee te praten over de toekomst van uw gemeente niet aan u voorbijgaan. Ik nodig iedereen uit om zijn of haar mening te geven. Zo kunnen we samen vorm geven aan de toekomst van onze mooie gemeente.”