De Belastingdienst verstrekt aan de Gemeente Beek de gegevens van Beekse gezinnen die het slachtoffer zijn van de toeslagenaffaire  kinderopvang. Op die manier kunnen gedupeerde gezinnen door de gemeente worden benaderd om ze te helpen de draad weer op te pakken.

De rijksoverheid compenseert de getroffen gezinnen financieel. Maar daar is het leed vaak niet mee geleden. In veel gevallen zijn er ook problemen ontstaan op het gebied van huisvesting, psychische gezondheid, schulden, inkomen, zorg en/of de opvoeding van kinderen. De gemeente Beek wil hierbij, als dit nodig en gewenst is, ondersteuning gaan bieden.

In Nederland zijn duizenden gezinnen het slachtoffer geworden van de toeslagenaffaire kinderopvang. In Beek zijn momenteel vier gedupeerde gezinnen in beeld. “Maar dat kunnen er meer zijn”, benadrukt wethouder Thijs van Es (sociaal domein). ”Het college roept gedupeerde gezinnen - die niet in beeld zijn, maar wel hulp nodig hebben - op om zichzelf bij de gemeente te melden.”

Gedupeerden kunnen zich bij de gemeente melden door een e-mail te sturen naar info@gemeentebeek.nl, onder vermelding van toeslagenaffaire kinderopvang. Bellen kan ook naar telefoonnummer: 046 – 43 89 222.