Dominique Van Mulken (50) uit Beek is vrijdagavond tijdens het 25-jarig bestaansjubileum van handbalvereniging BFC benoemd tot Lid in Orde van Oranje-Nassau. Van Mulken kreeg de onderscheiding voor zijn tomeloze inzet voor de Beekse handbalvereniging.

Van Mulken stond aan de oorsprong van fusieclub BFC die in 1998 ontstond uit handbalverenigingen Caesar uit Beek en Blauw Wit uit Neerbeek. Met enorme inspanningen bracht hij mensen samen. Hij legde de basis voor de vereniging die we vandaag de dag kennen: een bloeiende handbalclub met meer dan vierhonderd leden en twee teams die uitkomen in de eredivisie. BFC is een vereniging die de breedtesport faciliteert en waar sportieve ambitie en gezelligheid hand in hand gaan.

Verdiensten van Van Mulken:

• 1990- heden scheidsrechter op bondsniveau voor HV Caesar & HV BFC
  • 1996-1998 bestuurslid van HV Caesar
  • 2005-2008 scheidsrechter voor HV BFC
  • 2005- heden wedstrijdtafel voor HV BFC
  • 2008-2020 bestuurslid / secretaris van HV BFC
  • 2008-heden contactpersoon technische zaken voor HV BFC
  • 2008-heden lid activiteitencommissie bij HV BFC
  • 2010-2019 trainer/coach bij HV BFC
  • 2020 – heden lid sponsorcommissie bij HV BFC

Dominique Van Mulken is een man met een groot clubhart, een duizendpoot die graag zijn handen uit de mouwen steekt. Te denken valt aan: het regelen van de technische staf, zorgen voor een gezonde financiële basis, afstemming met de Gemeente Beek en sportlandgoed De Haamen, gesprekken met spelers, benaderen van sponsors, contact met de handbalbond en ga zo maar door.

Burgemeester Christine van Basten-Boddin: “Bij de heer Van Mulken stroomt het handbalbloed door de aderen. Hij is het collectieve geheugen van de handbalvereniging en niets is hem te gek als het om BFC gaat.”