Kwartiermaker Ferd Geerlings (54) gaat de Gemeente Beek het komende jaar ondersteunen in de uitvoering van haar toekomstvisie voor het centrum van Beek. De visie, die vorig jaar werd vastgesteld door de gemeenteraad, moet ervoor zorgen dat het Beekse centrum zich ontwikkelt tot een levendig en toekomstbestendig koop- en verblijfscentrum.

Geerlings, die momenteel ook als winkelstraatmanager in Roermond actief is, gaat zich in Beek vooral richten op het versterken van de samenwerking tussen ondernemers, vastgoedeigenaren en de gemeente. Daarnaast zal hij zich gaan inzetten voor een gezamenlijk belevingsplan en zorgdragen voor marketing en promotie van het Beekse centrum.

Burgemeester Christine van Basten-Boddin: “Wij kijken uit naar de samenwerking met Ferd. Wij denken in hem een partner te hebben gevonden die de linking pin kan zijn tussen alle betrokken partijen om zo gezamenlijk ons prachtige centrum naar een nog hoger plan te trekken.”

Ook Geerlings kijkt uit naar de samenwerking: “Ik sta te popelen om met iedereen kennis te maken. Beek borrelt en bruist van de reeds aanwezige initiatieven, samenwerkingsverbanden en tradities. Ik kijk ernaar uit om de huidige samenwerking te intensiveren en nog meer licht te laten schijnen op de aantrekkingskracht van Beek.”