In Nederland voelt 49% van de volwassenen zich wel eens eenzaam. Ruim 14% van deze mensen voelt zich ontzettend eenzaam. In de decembermaand wordt dit gevoel vaak versterkt.

Een klein gebaar kan al een groot verschil maken. Schrijf eens wat vaker een kaartje en breng deze persoonlijk langs. Om u hierbij te helpen liggen op diverse plekken in de gemeente onderstaande kerstkaartjes voor u klaar. Let op: op=op!

De locaties:

Geverik:

• Handboogschutterij Willem Tell 1885

Contactpunt Eenzaamheid

Beekse inwoners die eenzaam zijn, kunnen contact opnemen met het Contactpunt Eenzaamheid: 046 - 750 84 10. De medewerkers van het contactpunt bieden een luisterend oor en verwijzen inwoners naar passende ondersteuning in hun gemeente. Dit zijn bijvoorbeeld activiteiten waar mensen gelijkgestemden kunnen ontmoeten en sociale contacten kunnen opbouwen.