Uw Burgemeester Christine van Basten-Boddin over de stormschade in Beek en Spaubeek:
"De storm van vanmiddag heeft in onze kernen Beek en Spaubeek tot veel schrik, schade en onrust geleid. Op verschillende plekken zijn daken van huizen gewaaid en zorgden omgevallen bomen voor grote schade. Vermoedelijk heeft een zogenoemde valwind de meeste problemen veroorzaakt. Ik leef ontzettend mee met alle mensen en gezinnen die door de storm getroffen zijn. In samenwerking met de Veiligheidsregio Zuid-Limburg en de hulpdiensten wordt er hard aan gewerkt om de situatie in Beek voor een ieder zo spoedig mogelijk weer veilig en leefbaar te maken."

Update 20 mei 18.30 uur:

• Mensen die schade aan hun woning en/of eigendommen hebben opgelopen als gevolg van stormschade kunnen het beste direct contact opnemen met hun schadeverzekeraar. De gemeente wil u graag te woord staan maar kan hierin niets voor u betekenen.
  • Mensen die in een beschadigde huurwoning wonen, adviseren wij direct contact op te nemen met hun woningbouwvereniging.
  • De hulpdiensten en onze buitendienst werken hard om gevallen takken en omgewaaide bomen op te ruimen. Het is mogelijk dat deze werkzaamheden enkele dagen duren.
  • Als gevolg van de harde wind kunnen er dakpannen los op daken liggen. Dit wordt zo spoedig mogelijk hersteld. Wij adviseren u echter dringend om de komende dagen oplettend te zijn en niet te dicht langs panden te lopen die door de storm beschadigd zijn geraakt en/of waaraan u kunt zien dat er losse pannen op het dak liggen.