De aardbeving in Turkije en Syrië is volgens de Wereldgezondheidsorganisatie de grootste natuurramp in Europa sinds honderd jaar. Meer dan 23 miljoen mensen worden door de ramp geraakt. Vele tienduizenden zijn gestorven. Vandaag vindt er een grote actie plaats van Giro 555 voor noodhulp aan de getroffen gebieden. Een deel van de opbrengst zal aan de wederopbouw worden besteed. Geef gul, want de mensen hebben het middenin een strenge winter heel hard nodig.

Burgemeester Christine van Basten-Boddin: “De Gemeente Beek wil graag bijdragen aan de wederopbouw van de getroffen gebieden. Daarom doneert ze €1 euro per inwoner aan het fonds van VNG International. Deze organisatie van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten heeft de nodige ervaring met wederopbouwprojecten in het buitenland en gaat samen met giro 555 bekijken op welke manier zij een rol kan spelen in de wederopbouw.”