245 Beekse kinderen uit gezinnen met een smalle beurs zijn voor de feestdagen verrast met speelgoed- en fashioncheques. De speelgoedcadeaubonnen zijn beschikbaar gesteld door het Beekse bedrijf A.S. Lifttechniek. De fashioncheques worden aangeboden door de gemeente Beek.

Wethouder Thijs van Es: “In Beek moet iedereen mee kunnen doen. Ook kinderen die het thuis niet breed hebben. Ik ben er bijzonder trots op dat het de gemeente Beek dit jaar weer is gelukt om fashioncheques beschikbaar te stellen. Maar wat mij nog trotser maakt, is dat een Beeks bedrijf zich het lot van deze kinderen ook heeft aangetrokken en voor hen allemaal een speelgoedcadeaubon beschikbaar stelt.”

Andy Schatzinger, directeur A.S. Lifttechniek in Beek, zegt: “Kinderen die in armoede leven verdienen ook een mooi cadeau onder de kerstboom. Wij hopen op deze manier een steentje bij te kunnen dragen aan fijne feestdagen voor iedereen.”

De speelgoedcadeaubon vertegenwoordigt een waarde van 50 euro en kan bij alle Intertoys-winkels worden ingeleverd. De fashioncheques zijn 75 euro waard en kunnen bij diverse modewinkels worden besteed. Stichting Leergeld heeft ervoor gezorgd dat de kinderen de cheques hebben ontvangen.