240 Beekse kinderen uit gezinnen met een smalle beurs zijn voor de feestdagen verrast met speelgoed- en fashioncheques. De kinderen krijgen deze dubbele, hartverwarmende geste voor het tweede jaar op rij. De speelgoedcadeaubonnen zijn opnieuw beschikbaar gesteld door het Beekse bedrijf A.S. Lifttechniek. De fashioncheques worden aangeboden door de Gemeente Beek.

Wethouder Thijs van Es: “In Beek vinden we dat iedereen mee moet kunnen doen. Ook kinderen die het thuis niet breed hebben. Ik ben er bijzonder trots op dat het de gemeente Beek dit jaar weer is gelukt om fashioncheques beschikbaar te stellen. Maar wat mij nog trotser maakt, is dat een Beeks bedrijf zich het lot van deze kinderen opnieuw heeft aangetrokken en voor maar liefst 240 kinderen  een speelgoedcadeaubon beschikbaar stelt.”

Andy Schatzinger, directeur A.S. Lifttechniek in Beek, zegt: “In deze coronatijd hebben kinderen die in armoede leven het vaak extra moeilijk. Daarom verdienen zij een extra mooi cadeau onder de kerstboom. Op deze manier hopen wij in veel gezinnen een lichtpuntje te brengen.”

De speelgoedcadeaubon vertegenwoordigt een waarde van 50 euro en kan bij alle Intertoys-winkels worden ingeleverd. De fashioncheques zijn 75 euro waard en kunnen bij diverse modewinkels worden besteed. Stichting Leergeld heeft ervoor gezorgd dat de kinderen de cheques hebben ontvangen.

Sinds zondag 19 december is Nederland in lockdown. Dit betekent dat speelgoedwinkels gesloten zijn. Gelukkig biedt Intertoys de optie ‘click and collect’ aan. Dit betekent dat speelgoed via internet kan worden besteld en tijdens een afgesproken tijdvenster kan worden afgehaald.