Wanneer u kinderen tot 18 jaar én een laag inkomen heeft dan kunt u in aanmerking komen voor een bijdrage voor bijvoorbeeld lidmaatschap van een sport- en muziekvereniging of een vergoeding voor schoolkosten. Dit maakt het mogelijk om zoveel mogelijk kinderen te laten deelnemen aan activiteiten. Kinderen moeten zich kunnen ontwikkelen en daar draagt de gemeente Beek graag aan bij!

Om kinderen zoveel mogelijk te laten deelnemen aan activiteiten werkt de gemeente Beek samen met Stichting Leergeld. Stichting Leergeld biedt ondersteuning in:

• Onderwijs zoals ouderbijdrage en excursies.
  • Sport zoals een lidmaatschap en sportkleding,
  • Cultuur zoals muziekles of dansles.
  • Sociale activiteiten zoals scouting.

Tevens biedt de gemeente Beek in samenwerking met Stichting Leergeld alle kinderen een Fashioncheque aan om ook eens met nieuwe kleding en schoenen te kunnen komen, net zoals andere kinderen.

Daarnaast is er nog een speciale regeling voor jongeren die overstappen van het basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs. Zij kunnen in aanmerking komen voor een fiets en laptop.

Voor uitgebreide informatie of een aanvraag kunt u contact opnemen met:

Stichting Leergeld Westelijke Mijnstreek

Telefoonnummer: 046 - 45 19 080

Bereikbaar op woensdag en vrijdag van 10.00 – 12.00 uur.

Email: Stichting-Leergeldwm@planet.nl

Website: www.leergeld.nl(externe link)