Vanaf woensdag 18 november 23.59 uur geldt een nieuwe noodverordening in de zestien gemeenten van onze veiligheidsregio. Hierin zijn de maatregelen opgenomen die op dinsdag 17 november tijdens de persconferentie zijn afgekondigd door minister-president Rutte en minister de Jonge. De gedeeltelijke lockdown gaat verder. Op basis van de nieuwe noodverordening wordt gehandhaafd.

Bekijk hier de noodverordening COVID-19 || 18-11-2020(externe link)

In het nieuwsbericht Gedeeltelijk lockdown gaat verder(externe link) van 17 november 2020 lees je meer over de gedeeltelijk lockdown die verder gaat.

Algemene regels blijven gelden

Het is nog steeds van groot belang dat iedereen zich zo goed mogelijk aan de algemene maatregelen houdt:

• Heb je klachten? Blijf thuis en laat je zo snel mogelijk testen.
  • Houd 1,5 meter afstand van anderen.
  • Was vaak je handen met zeep.
  • Hoest en nies in je elleboog.
  • Werk thuis, behalve als het niet anders kan.
  • Vermijd drukke plekken.
  • Draag een mondkapje in publieke binnenruimtes.

Alleen samen houden we het coronavirus onder controle.

Meer informatie

Voor algemene informatie over het coronavirus en de maatregelen kun je terecht op de website van de Rijksoverheid(externe link) of het RIVM(externe link). Ook kun je telefonisch contact opnemen met de Rijksoverheid via het landelijk publieksinformatienummer: 0800 1351.

Voor vragen over handhaving of mogelijkheden in een specifieke situatie (bv. als ondernemer), kun je het beste contact opnemen met je eigen gemeente.

Klachten?

Heb je verkoudheidsklachten? Blijf dan thuis, bel 0800-1202 en maak een afspraak voor een test. Voor andere gezondheidsvragen kun je terecht bij je eigen huisarts of neem contact op met de informatielijn van de GGD Zuid-Limburg, tel. 088 - 880 50 05.​​​