Wat is het?

Als u plastic, blik en drinkpakken apart inlevert, kan de gemeente dit goed recyclen om weer nieuwe dingen van te maken.

Op Milieucentraal.nl(externe link) staat welk afval er onder plastic, blik en drinkpakken valt.

Er zit tegenwoordig statiegeld op kleine plastic flesjes en blikjes van (fris)drank. Deze verpakkingen zijn te herkennen aan het nieuwe statiegeldlogo. U kunt deze verpakkingen inleveren bij (grotere) supermarkten.

Op Milieucentraal.nl staat welk afval er onder plastic(externe link), blik(externe link) en drinkpakken(externe link) valt.

Wat moet ik doen?

• Zorg dat alle verpakkingen leeg zijn
  • Verwijder papier, karton of aluminiumfolie
  • Lever uw afval op een van de volgende manieren in:
    • In de speciale inzamelcontainer bij u in de buurt
    • In de speciaal hiervoor bedoelde afvalzakken van de gemeente

Als u twijfelt in welke bak uw afval hoort, checkt u de afvalscheidingswijzer(externe link) van Milieu Centraal.

Hoe werkt het?

Het kunststof afval wordt actief door de gemeente bij de woningen opgehaald en deze zorgt ook voor de aflevering bij de soteerder.